Ha a szokványos hétvégi menüben bike parkok, DH / endure versenyek vagy alpesi terep szerepel a tányéron, akkor mindenképpen célszerű a megfelelő fegyver után nyúlni. Ez lehet a spanyol Mondraker márka kerékpárja, amelyet közelebbről is megvizsgálunk. Előnyök • Kiváló geometria, kiváló menettulajdonságok • Csendes futás • Kiegyensúlyozott alkatrészek Hátrányok • Az Onoff Pija nyeregcső futása lassabb. Keret Teljes szénszimmetrikus 29", 160 mm-es lökettel. Az elülső háromszög valamivel hosszabb, a szár rövidebb, mint más márkák – ez a geometria megközelítésén belül van az előremutató geometria jegyében, amelyet a márka évek óta hirdet. Ezt a koncepciót más, teljesítménymotorokra fókuszáló márkák is átvették, 2021-ben már elvileg új alapértékek ebben a kategóriában. Ami viszont "eltolódást" hoz a méretben, az az, hogy a versenyzők gyakran szembesülnek azzal a döntéssel, hogy az általuk megszokott méretet vegyék-e (pl. elko), vagy egy kisebb emku után nyúljanak. A Superfoxy 2021 esetében mindenképpen javasoljuk a kisebb méret megfontolását. A keret állítható szögű fejszerelettel rendelkezik (az alap 65°), a lánctartó hossza pedig a flip chipek elfordításával 10 mm-es tartományban változtatható. Kisebb méretnél a lovas könnyedén, szükség szerint, kellő mértékben módosíthatja a geometriáját. Nagyobb méretnél megütheti azt a határt, hogy a pilótafülke már nem rövidíthető, hiszen a szár alapból csak 30 mm. Alkatrészek Villa 170 mm Fox 38 Float FIT GRIP EVOL Teljesítmény (3 kompressziós pozíció, visszapattanó); Ohlins TTX Air lengéscsillapító (lassú és gyors kompresszió, visszapattanás, kar meghúzás 3 pozícióban); SRAM GX (32z elöl / 10-52z hátul, innovatív változat megnövelt élettartammal); DT 370 agyak és 1900 spline felnik (bevált klasszikus), szélesebb kerékagy hátul az új standard superboost szerint 157 mm; Nyeregcső Onoff Pija (150 mm a jávorszarvasnál). A gumik Maxxis Minion DHF 29 × 2,5 WT, 3C MAXX TERRA keverék, EXO + 120TPI nem okozott csalódást, minden terepen klasszikus, nagyon jól tartanak. A durvább vezetésnél azonban feltételezhető a csere egy továbbfejlesztett változatra (Maxxis Double Down-nál, Schwalbe SuperGravitynál). Összességében a komponensek kiegyensúlyozottak, a gyengébb láncszemnek csak a nyeregcső tűnik, ami lassabb futású, manapság és a motor rendeltetéséből adódóan megérdemelné a nagyobb löketet (160-200 mm). Lovaglás Az első dolog, amit észrevesz, az az, hogy a motor nagyon szívesen megy hátra, szeret ugrálni és a támadó tigris lendületével belemerül a kengyelekbe (ez vonatkozik a hátsó szerkezet rövid beállítására). A hátsó épület hosszú beállításában a mozgékonyság jelentősen csökken, de van hely a nyitott átjárók teljesítésére autópályás sebességnél, angol jeges békével. A lengéscsillapító és a villák megfelelő beállítási skálával rendelkeznek (a lengéscsillapítás-beállítások kombinációjával több hétvégén is játszhat). A kerékpár áttekinthetően kezeli a rendszeres emelkedő átszállásokat, nagyon meredek túráknál kisebb fogyatékosság észlelhető, de nem azokhoz a bringákhoz készült. A tömeg jó, az azonos kategóriájú motorokhoz képest kisebb. A kerékpár úgy ahogy van (gumicserével a tartósabbra és defektbetét hozzáadásával) mindenben helyettesíti a lejtést - kivéve a legtöröttebb nyomokat. Nem túlzás. Ha felveszi az XC abroncsokat, és lefújja a felfüggesztést, lépést tud tartani az emelkedőn a trail gépeken közlekedőkkel. Műszaki adatok (L méret) Teljesen karbon váz, lökethossz 160 mm / 170 mm, lánctartó 440 - 450 mm, tengelytáv 124,6 cm, fejszög 65 °, nyereg 75,5 °, kinyúlás 490 mm; Hajtómű: SRAM GX Eagle 12 sebességes (10 - 52z), fűrész 32z; DT Swiss 370 / Spline 1900 kerekek; Felfüggesztés FOX 38 Performance, Ohlins TTX Air; Gumiabroncsok Maxxis Minion DHF 29 × 2,5 WT, 3C MAXX TERRA keverék, EXO + 120TPI; Pilótafülke: Onoff Kénvonalak 780 mm, szár 30 mm; Fékek SRAM Code R, tárcsák 200 mm / 200 mm Súly 15,9 kg (csövekkel és SPD pedállal) Forrás: https://www.biker.sk/
Teszt: Mondraker Superfoxy Carbon R
Közzétett : 04.10.2021 Aktualizálva : 05.10.2021 577 x 4 min