A termék sikeresen hozzáadva a kosárhoz
Mennyiség:
Összesen bruttó:
0 elem van a kosárban 1 elem van a kosárban
Folytatom a vásárlást
Összes termék:
Összesen szállítás:  Meg kell határozni
Összesen bruttó:
Szeretnéd, hogy a sikötésedet beállitsuk ?
Igen Nem
További információk
Az életkorod
Sielés szintje

Minden mező kitöltendő

Si kötés beállitás

Visszaigazol

Öko-sportruházati márkák az EXISportban

Öko-sportruházati márkák az EXISportban

Az ökológia témája jelenleg széles körben vitatott. A környezetvédelem, a fenntarthatóság és a kevesebb hulladéktermelés modern filozófiává vált számos vállalat és márka számára világszerte. Mi is törődünk bolygónkkal, ezért a termékek kiválasztásakor előnyben részesítjük azokat, amelyek valamilyen szempontból öko-barátak. És egyre inkább érezzük ezt az igényt Önök, vásárlóink részéről. Nézzük meg közelebbről, mely sportruházati márkák környezetbarátak és hogyan törődnek a fenntarthatósággal.

4F

 A 4F sportruházati márka, amelyik egyébként a szlovák olimpiai csapatot is öltözteti, a változás útján haladA 4F Change stratégia a Wear Fair programmal több, a fenntarthatósághoz vezető lépésre összpontosít. Kis lépésekkel megváltoztatja az alkalmazottak, partnerek és ügyfelek gondolkodását.

4F Wear Fair

Öko 4F munkahely

 • minden üzemben bevezette a hulladékválogatást, az energiatakarékos izzókat és a szűrt vízadagolókat

• csökkentette a nyomtatott papírtermékek mennyiségét

• adatbázisokat készítettek a késztermékre vonatkozó tanúsítvánnyal rendelkező beszállítókról

• új ökológiai megoldásokat keresnek a termékek gyártásánál

• Együttműködés a Carbon Footprint Foundation-el a szénlábnyom-megoldások elemzéséhez

Fenntartható anyagokból készült termékek

• a 4F Change stratégia megvalósítása a termékterületen, ahol az első kollekciókat fenntarthatóbbnak tervezték

• 2025-re a 4F kollekciókban a fenntartható anyagokból készült termékek legalább 25%-át szeretnék bemutatni

A felhasznált öko-barát anyagok

  • biopamut – az ökológiai gazdálkodási szabványoknak megfelelő minősítéssel, GMO-k és növényvédő szerek nélkül
  • újrahasznosított polieszter – újrahasznosított PET-hulladékból, például műanyag palackokból nyert nyersanyag; előállításához sokkal kevesebb energiát és vizet használnak fel, mint a hagyományos eljárással
  • részben újrahasznosított cipzárak - a cipzárszalag PET hulladékból nyert anyagból készül

Ökológiai csomagolás

A 4F Change stratégiával összhangban a vállalat a hulladéktermelés csökkentésére törekszik megelőzés, csökkentés, újrahasznosítás és újrafelhasználás révén. Ezek a következő lépéseket tartalmazzák:

• 2021 decemberében csatlakozott a Lengyel Műanyag Paktumhoz

• 2022 márciusa óta fenntarthatóbb csomagolást vezettek be az online áruházban, ami azt jelenti, hogy a 4fstore.sk webáruházon keresztül leadott összes rendelést (a szállítási módtól és a célországtól függetlenül) környezetbarát dobozokban vagy borítékokban küldik.

• 2025-re a cég a műanyag zacskók és egyéb műanyag csomagolások újrahasznosításának bevezetését tervezi

4F Change

4F Wear_Fair program

A fő gondolat a világ jobbá tétele. A program arra ösztönzi az embereket, hogy tudatosan vásároljanak, és ne dobják ki a felesleges ruháikat a szeméttelepre, konténerbe. A 4F üzletekbe már nem hozhatnak vagy küldhetnek olyan ruhákat, amelyeket már nem viselnek. A felesleges ruháknak adnak egy második esélyt ahelyett, hogy a szeméttelepre mennének, és örömet 

okoznának egy másik embernek. Nemcsak a bolygó kap segítséget, hanem a 4F Alapítvány is támogatja ezt a lépést.

4F Wear Fair

„Az ökológia nem átmeneti trend, hanem tagadhatatlan szükségszerűség. Tisztában vagyunk a ruhaipar bolygóra gyakorolt ​​hatásával. Felelősséget vállalunk befolyásunkért, és a társadalmi változások előidézői akarunk lenni."

COLOR KIDS

A Color Kids márka arra törekszik, hogy fenntartható márka legyen, és arra, hogy segítsen gondoskodni környezetünkről. Modelleinek több mint 70%-a újrahasznosított műanyag palackokból készül. A kertünket általában szennyező palackokból esőkabát lett.

Color Kids

A minőségi, újrahasznosított anyagból készült Color kids ruházat a megfelelő logóval van ellátva, a márka pedig ezt a  mottót követi: "A természeti erőforrások nem végtelenek. Ne fordítsunk hátat a természetnek."

Color Kids

Hogyan történik az újrahasznosított anyag előállítása?

A vásárlók egyre inkább igénylik az újrahasznosított ruházatot is. Az újrahasznosítás a márkakutatás és -fejlesztés természetes részévé vált. Az alábbiakban elképzelheti, hogyan hasznosítják újra a műanyag hulladékot, és hogyan készítenek belőle új anyagot.

Color Kids

1. Műanyag palackok gyűjtése

2. Pehelypalackok aprítása és utólagos melegítése

3. Poliészter szálak létrehozása

4. Szövetgyártás

5. Ruhagyártás

Color kids

Hány palack kell egy gyermekkabáthoz?

A Color kids márka nyilatkozata szerint körülbelül 13 műanyag palackot használnak fel egy gyermek síkabát előállításához. Ez persze az adott modelltől, mérettől függ, de átlagosan ennyi palack kell 1 méter újrahasznosított poliészter előállításához. Amellett, hogy környezetbarát, az új anyag:

• puha és kellemes tapintású

• jól viselhető

• rendkívül tartós

Color Kids

FILA

Minden Fila kolekció egy sor olyan tételt tartalmaz, amelyeket a GRS (Global Recycled Standard) módszerrel gyártanak. Ezt egy önkéntes termékszabványként magyarázhatnánk, ahol a végtermékben lévő újrahasznosított anyagok mennyiségét figyelik és ellenőrzik. A szabvány lefedi a teljes ellátási láncolatot :

• nyomon követhetőség

• környezetvédelmi elvek

• szociális követelmények

• kémiai tartalom

• címkézés

Ezeknek a termékeknek a csomagolása ezután újrahasznosított anyagokból készül. Ebbe a csoportba tartozik például néhány FILA zokni.

Global Recycled Standard

A Fila márka további környezetbarát lépései

• A FILA katalógusokat újrahasznosítható papírra nyomtatják

• a Fila fehérnemű kategóriában több biopamutból készült, újrahasznosítható csomagolásba csomagolt termék is található

Fila spodne pradlo z organickej bavlny

VOXX

A Voxx egy adott sportághoz sportzokni gyártására specializálódott. Az anyaghasználat és a gyártástechnológia mindig megfelel az adott terméknek és funkciónak, amelyre gyártották. A Voxx zokni például a következőképpen osztályozható:

• futózokni

• zokni görkorcsolyához

• kompressziós zokni futáshoz

• túrazokni

Öko gyártási folyamat

A cég arra törekszik, hogy a teljes gyártási és logisztikai folyamat a lehető legkörnyezetbarátabb legyen. Ez vonatkozik például a következőkre:

• a hulladékválogatás szigorú betartása

• például a gyártás és a raktár között keringő kartonok újrafelhasználása

• A raktárcsarnokban naperőmű található, amelyet a termelésben is beépítenek

• központi szivattyú bevezetése a zaj, a por és különösen az energiafogyasztás csökkentése érdekében

Voxx zonki

• a termelésben használt alapvető gyapotot mindig az OEKO-TEX tanúsítja

Voxx ponozky s certifikovanou bavlnou OEKO-TEX

• öko-barát, ill. organikus pamutból készül a Bioban modell

• Minden merinó gyapjút tartalmazó cikk az ECO termékek kategóriába tartozik. Jelen esetben a Vinox merinó zokni. A Voxx márka által használt merinó gyapjú mindig csak olyan neves gyártóktól származik, akik bluesign® technológiát használnak. Ha bluesign® által jóváhagyott szövetből készült ruházatot visel vagy használ, akkor tudja, hogy ezt a terméket a textilekre vonatkozó legmagasabb környezetvédelmi szabványok szerint készítették.

Voxx ponozky technologiou Bluesign

• A közeljövőben az Orionis újrahasznosított CoolMax-ot tartalmazó fonalat fog használni

Tesztelés és csomagolás

A cég újrahasznosított poliamidok felhasználását teszteli a gyártáshoz, de ezek még nem felelnek meg a Voxx zokni gyártása során elvárt minőségnek

• az áruk csomagolásánál is igyekeznek a lehető legökológiaibb utat járni. Fokozatosan felhagynak a műanyagok használatával (zacskók, műanyag hevederek és a jövőben a műanyag kampók)

• újrahasznosított papírt használnak, amely lényegesen környezetbarátabb a gyártás során, mint a klasszikus hagyományos karton

Ha Önt is érdekli bolygónk és a fenntarthatóság, figyelje a weboldalakon a márkák címkéit, miből készülnek a ruhák, amelyeket vásárol. Számunkra ez fontos, ezért egyre gyakrabban bővítjük kollekcióinkat ezekkel a termékekkel. Csatlakozzon Ön is! Legyen ez a mi közös döntésünk.

SzerzőKatarína Bačíková

© Szerzői jog.

Related blog posts

A legújabb trendek és időtlen ikonok: a stílusos tornacipőktől a klasszikus fekete tornacipőkig 100 euró alatt
A legújabb trendek és időtlen ikonok: a stílusos tornacipőktől a klasszikus fekete tornacipőkig 100 euró alatt

A 100 euró alatti márkás tornacipők stílusos és minőségi alternatívát kínálnak azok számára, akik vonzó cipőt keresnek kedvező áron. Noha nem ezek a legfényűzőbb opciók a piacon, számos előnnyel szolgálhatnak azok számára, akik a minőséget a megfizethetőséggel szeretnék kombinálni:

Vulkán: Megbízható útmutató a minőségi stílushoz és kényelemhez
Vulkán: Megbízható útmutató a minőségi stílushoz és kényelemhez

A mai világban, ahol az emberek egyre inkább értékelik a minőséget, a kényelmet és az ökológiai szemléletet, a Volcano ruházat a maximális kényelem, a stílus és a környezet tiszteletben tartásának garanciájával lép színre.

Stílusos és funkcionális: Hogyan válasszuk ki a tökéletes mellényt az őszi kirándulásokhoz
Stílusos és funkcionális: Hogyan válasszuk ki a tökéletes mellényt az őszi kirándulásokhoz

Az őszi mellények stílusos és praktikus gardrób kiegészítők, amelyek a kényelmet és a divatot ötvözik egy ruhadarabban. Ezek a könnyű, de hőszigetelő mellények ideális megoldást jelentenek a nyári és téli átmeneti időszakra.

Skechers tornacipő: a kényelem és a stílus kombinációja
Skechers tornacipő: a kényelem és a stílus kombinációja

A Skechers egy híres cipőmárka, amely az egyik legnépszerűbb cipővé vált a piacon. Az 1992-ben alapított cég gyorsan kivívta helyét a cipőipar vezető szereplői között a kényelem, az innováció és a stílus kivételes kombinációjának köszönhetően. A Skechers márka vásárlók millióinak tetszését nyerte el szerte a világon, és a tornacipők...

Nike, Vans és Adidas cipők: a stílus kifejezése
Nike, Vans és Adidas cipők: a stílus kifejezése

A tornacipő, más néven teniszcipő egyfajta lábbeli, amely nagyon népszerűvé vált a divat és a sport világában. Mutassa meg stílusát, és fejezze ki személyiségét az Adidas, Nike és Vans cipőkkel.