A termék sikeresen hozzáadva a kosárhoz
Mennyiség:
Összesen bruttó:
0 elem van a kosárban 1 elem van a kosárban
Folytatom a vásárlást
Összes termék:
Összesen szállítás:  Meg kell határozni
Összesen bruttó:
Szeretnéd, hogy a sikötésedet beállitsuk ?
Igen Nem
További információk
Az életkorod
Sielés szintje

Minden mező kitöltendő

Si kötés beállitás

Visszaigazol

Hogyan fuss tovább és gyorsabban: 7 tipp, ami segít

Hogyan fuss tovább és gyorsabban: 7 tipp, ami segít

Ha viszonylag rövid távokat futott, érdemes lehet hosszabb távok futására, gyorsabb futásra vagy mindkettőre váltani. A jó hír az, hogy nem kell csatlakoznod egy futócsapathoz, hogy igazi futóvá válj. Csak koncentrált edzésre és önfegyelemre van szüksége. Akár új a futásban, akár több tapasztalattal rendelkezik, íme nyolc edzési tipp, amely segíthet.

Növelje a futási távolságot hétről hétre

A futási távolság növelésének legjobb módja a heti futásteljesítmény fokozatos növelése. Ennek legegyszerűbb módja egy progresszív edzésterv elkészítése.

  •        Meddig akarsz futni?
  •        Milyen gyorsan akarod lefutni a távot?

Ha megvannak a céljaid, eldöntheted, mikor szeretnéd elérni azokat. A cél csak egy álom, amíg meg nem határozod a dátumot.

  • Bontsa le heti vagy kéthetente mérföldkövekre a tervet aközött, hogy hol tart most, és hol szeretne lenni a céldátumig.
  • Ezek rövid vagy középtávú célok lesznek, amelyeket el szeretne érni.
  • Ezután oszd meg a tevékenységet edzésnapokra és pihenőnapokra.

 Ez a folyamat időt vesz igénybe. Bontsd le lépések sorozatára, amelyekkel eljuthatsz oda. Ha még nem foglalkozik edzéssel, beszéljen személyi edzővel vagy valakivel, aki nagyobb tapasztalattal rendelkezik. Segíthetnek a célok és a menetrend meghatározásában.

Összpontosítson az alaperőre

Futás közben a törzsizmok azon dolgoznak, hogy testét stabilan tartsa. A mag kulcsszerepet játszik a gerinc stabilizálásában és futás közbeni támogatásában . Az emberek gyakran figyelmen kívül hagyják a törzsizmokat. Ha a törzsizmod nem erős, nem számíthatsz arra, hogy jó formában futsz, különösen akkor, ha fáradt vagy.

Ha erősebb izmokat szeretne építeni, olyan gyakorlatokra kell összpontosítania, amelyek a törzsre, a mellkastól a csípőig terjedő területre, és különösen a hasra és a hátra összpontosítanak .

A törzsgyakorlatok blogban találhat hatékony gyakorlatokat a mellkasra és a törzsre.

Futás és gyakorlat

Hallgass a testedre

Ha az a küldetésed, hogy gyorsabban és tovább futj, hallgatnod kell a testedre . Ne korlátozza az általános szabályok. Például azt olvashatja az interneten, hogy ne növelje meg a távolságot hetente 10 százaléknál többet. Ez a tipp azért jött létre, hogy segítsen az új futóknak elkerülni a sérüléseket.

Ha erősnek, egészségesnek érzi magát, és a vártnál gyorsabban fejlődhet, ne korlátozza magát. De ügyeljen a pihenésre és a futás utáni felépülésre is. Ha szeretnél haladni és felvázolni a saját utadat, próbálj meg teljes sebességgel futni.

Forrás: https://www.youtube.com/watch?v=8mGymkmPoD4&list=PLqLH3aKcIM-yL7laTCj-U79_C4Duw_IKs&index=4

EXIsport tipp:

A futócipő a futófelszerelés fontos része. A futócipők megfelelő megválasztásával javíthatja teljesítményét. Az Asics futócipők segítenek elérni futási céljait. A férfi és női futócipők olyan technológiákkal rendelkeznek, amelyek szerepe:

  •        kiváló felfüggesztés
  •        maximális lengéscsillapítás futáshoz
  •        nagyszerű tapadás
  •        csökkenti a láb fáradtságát

Forrás: https://www.youtube.com/watch?v=FuHyTXsRRhI&list=PLqLH3aKcIM-yBG3HOP2sdkX24b_xlgST7&index=6

Zenét hallgat

Az angliai Brunel Egyetem tudósai szerint a zenehallgatás segíthet hosszabb és gyorsabb futásban.

  • Vizsgálatuk kimutatta, hogy azok a futók, akik edzés közben zenét hallgattak, hosszabb ideig egyenletes tempót tartottak fenn azokhoz képest, akik nem hallgattak zenét.
  • A tanulmány azt is kimutatta, hogy a zenét hallgató futók akkor is növelték a tempójukat, ha fáradtak voltak.
  • A megfelelő lejátszási lista lehet a különbség a lassú, megerőltető futás és a dinamikus, motivált futás között.

 A lendületes, gyors tempójú zene a legjobb. A kutatások szerint a percenkénti 120-130 ütemű zene a legjobb a gyors, erőteljes futáshoz . De tartsa szem előtt a lejátszási listát – a különböző dalok eltérő hatással vannak hangulatunkra és energiaszintünkre.

 Különféle zenéket is használhat, ha különböző edzési célokra összpontosít.

  •        Például, ha jobban kell koncentrálnod a futástechnikádra és a formádra, próbálkozz egy lassabb tempójú lejátszási listával.
  •        Ahogy a lépéshosszon és az erőn dolgozik, növelni szeretné a percenkénti ütemet.

Javítsa a légzését

Hogyan lehet a legkönnyebben több oxigént juttatni a tüdőbe? Egyszerű válasz: hasi légzés.

A hasi légzés egy olyan légzési technika, amely lehetővé teszi, hogy több levegőt szívjon be lélegzetenként a rekeszizom meghúzásával, és több helyet biztosít a mellüregben. A diafragmatikus légzés hatékonyabban képes oxigénnel ellátni a vért és az izmokat. Ez a légzéstechnika javítja az állóképességet, és sokkal kevésbé félelmetessé teszi az átmenetet a gyaloglásról a kocogásra.

 Gyakorold a hasi légzést hanyatt fekve, az orrán keresztül mélyen belélegezve és a szájon keresztül kilégzéssel. Akkor próbáld ki ülve. Ezt a légzéstechnikát külön készségként sajátíthatod el, majd átültetheted a futásba.

Legyen prioritás a pihenés és a gyógyulás

Ha gyorsan akarsz futni, dolgoznod kell az erőden és a sebességen . Az eredmények eléréséhez azonban testének izomnövekedésre van szüksége . Ha kemény edzést végez, az izmok mikroszkopikus könnyeket termelnek. A szervezet erősebb izomrostok növekedésével reagál. Gyógyulási időszak nélkül a szervezet nem tud keresztülmenni ezen a helyreállítási folyamaton. A túledzés megterheli az inakat, az ízületeket és az izmokat. A pihenőnapok elősegítik a szervezet helyreállítását és csökkentik a sérülések esélyét.

Tippek a produktív pihenéshez:

  • Vegyél egy fürdőt vagy kényeztesd magad masszázzsal
  • A hidratálásnak a pihenés részét kell képeznie
  • Táplálkozz egészségesen, hogy pótold a kimerült tápanyagraktárakat
  • A lelki pihenés is fontos

EXIsport tipp:

Regenerálj, mint Juraj Slafkovsky, és használj Blackmud kozmetikumokat, amelyek gyulladáscsökkentő hatásúak. Ezen kívül táplálja és hidratálja a bőrt.

Running gear

Gondolkodj pozitívan, és koncentrálj a célra

Ha nehéz a lábad, és nehezen lélegzel, akkor az akaratod és a mentális tartalékaid adnak bátorságot a cél eléréséhez. Néha mentális döntést kell hoznia, és túl kell lépnie.

Hinned kell, hogy gyorsabban tudsz futni. Látnod kell, hogy gyorsabban futsz. A pozitivitás nem garantálja a sikert, de a negativitás garantálja a kudarcot . Néhány eszköz, amely segíthet fejleszteni szellemi erejét:

Futóruha és futócipő

Készen állsz a futásod fejlesztésére?

Ha tovább és gyorsabban akarsz futni, edzened kell, jól kell felépülned és fejlesztened kell a mentális szívósságodat. Akiknek sikerül tovább és gyorsabban futni, azok számára az edzés az elsődleges. Döntse el, hogy elkötelezett a céljai és az ütemezése mellett.

Related blog posts

Hoka One One férfi és női futócipők: Forradalmi futócipők, amiket imádni fogsz
Hoka One One férfi és női futócipők: Forradalmi futócipők, amiket imádni fogsz

A Hoka One One egy sportcipőmárka, amely csodálatra és népszerűségre tett szert a futásra és szabadtéri tevékenységekre összpontosító innovatív kialakításának és technológiáinak köszönhetően.

Kompressziós zokni és térdzokni: Hogyan segíthetnek Önnek?
Kompressziós zokni és térdzokni: Hogyan segíthetnek Önnek?

A kompressziós zokni és a térdzokni olyan speciálisan tervezett zokni és térdzokni, amely képes kompressziós kompressziót biztosítani az alsó végtagokra. Ez a kompresszió nagyobb a bokánál, és fokozatosan csökken felfelé a vádli és a comb felé. A kompressziós zokni és térdzokni fő célja az alsó végtagok vérkeringésének javítása és a megfelelő...

Milyen meglepetéseket rejtenek Szlovákia legszebb völgyei, kanyonjai és szurdokai?
Milyen meglepetéseket rejtenek Szlovákia legszebb völgyei, kanyonjai és szurdokai?

Szlovákia viszonylag kis területén számos olyan természeti gyöngyszem található, amelyek nagyobb népszerűsítést, figyelmet és védelmet érdemelnek. A szlovákiai völgyek, kanyonok és szurdokok kirándulóparadicsomok, amelyek felejthetetlen élményeket és lélegzetelállító benyomásokat hoznak a turistáknak. Tudja, milyen turisztikai gyöngyszemeket...

Košice Peace Marathon – A Nemzetközi Békemaraton Európa legrégebbi maratonja
Košice Peace Marathon – A Nemzetközi Békemaraton Európa legrégebbi maratonja

1924 óta rendezik meg Kassán a Nemzetközi Békemaratont (MMM), amely a legrégebbi maraton az öreg kontinensen és a harmadik legrégebbi a világon. A Kassai Maratont hagyományosan október első hétvégéjén rendezik meg, és ez most sem lesz másként. Rajongói vagy akár résztvevői közé tartozol?

Tudtad, hogy a futás lassítja az öregedést? Elmondjuk, hogyan hat a futás az agy működésére
Tudtad, hogy a futás lassítja az öregedést? Elmondjuk, hogyan hat a futás az agy működésére

A futás olyan fizikai tevékenység, amely messzemenően pozitív hatással van az emberek fizikai és mentális egészségére. Évtizedek óta számos kutatás és tanulmány igazolta a futás pozitív hatását a rendszeresen és örömmel futó emberek egészségére, miközben a futás intenzitásának és időtartamának nem kell csúcsnak lennie.