1. Frissítse az e-bike szoftverét
A régebbi típusú e-kerékpárok továbbra is ugyanazok, mint vásárlásukkor voltak. A modern e-bicikliknek azonban nagy előnyei vannak – összekapcsolják Önt a digitális világgal. Például a Bosch eBike System , amelyet több száz elektromos kerékpárgyártó használ, lehetővé teszi a vezérlőegység szoftverének mobilalkalmazáson keresztül történő frissítését . Ez azt jelenti, hogy e-bike hajtásrendszere folyamatosan fejlődik, ahogy a márkája fejlesztői fejlesztik azt. Csak töltse le az alkalmazást mobiltelefonjára, majd párosítsa az e-bike-hoz. Az alkalmazás az Ön digitális szervizkönyveként fog működni, amely felismeri, hogy az Ön elektromos kerékpárjáról van szó. Például megnézheti:
- kerékpárral megtett kilométereket
- akkumulátor kapacitás
- milyen szervizmunkákat végeztek eddig
Az alkalmazásban beállíthatja az e-bike viselkedését, például:
- a pedálozási rásegítés dinamikája
- a motor által nyújtott segítség mennyisége a különböző vezetési módokban
2. Nyugodtan mássz fel meredek dombokra
Érdekel, hogyan lehet simán és biztonságosan felmenni egy meredek hegyre anélkül, hogy a hátsó kerék megcsúszna?
- Az első dolog, amit meg kell tennie, az , hogy a nyereg magasságát körülbelül 3-5 cm-rel csökkentse a normál helyzetétől . Így sokkal könnyebb lesz felszállni a kerékpárra.
- Állítsa a rásegítést gyorsabb módra a Vezetési módok menüben . Az egyik lábnak a talajon kell lennie, a másik, erősebb lábnak pedig a pedálon.
- Nyomja le a pedált, üljön fel a nyeregre, és lassan engedje el mindkét fékkart.
- Amint megmozdul, tegye a másik lábát a pedálra, és biztonságosan mássz fel a dombra.
3. Válassza ki a megfelelő sebességet
Gyakori hiba a legerősebb rásegítő mód használata a legmagasabb fokozatban (legkisebb hátsó fogaskerék). Ennél a beállításnál a kerékpár elektromos hajtása nem működik megfelelően emelkedőn.
A helyes pedálozási ütemnek (vagy pedálozási sebességnek) percenként 80 és 95 fordulat között kell lennie . Ezt egy egyszerű ökölszabály segítségével megbecsülheti. Képzeljen el egy vonalat a talajon: attól a pillanattól kezdve, hogy az első kerék tengelye keresztezi, a hátsó kerék tengelyének keresztezéséig a hajtókaroknak egyszer el kell fordulniuk.
A lassú, kemény pedálozás a legmagasabb fokozatban nem tesz jót a hajtásnak, mert a motor nem segít eleget, a pedálozás pedig lemeríti az akkumulátort. A kezdők hajlamosak azt gondolni, hogy a magasabb fokozat sportosabb utazást jelent. Valójában a magasabb ütem nem csak gyorsabban égeti a zsírt, hanem javítja az erőnlétet is.
4. Könnyedén tolja felfelé az e-biciklit
Egy e-biciklit meredek dombon felfelé tolni energiapazarlás. A modern elektromos kerékpárok olyan rendszerrel rendelkeznek, amely a kormányon lévő gomb megnyomásával segít felfelé tolni.
- Válassza ki az oldalt aszerint, hogy jobbkezes vagy balkezes, hogy kényelmesen tolja a kerékpárt.
- Mindig tartsa lenyomva a gombot, és tartson megfelelő távolságot a kerékpártól, hogy elkerülje a pedálokkal való érintkezést, mivel a hajtókarok továbbra is forognak felfelé menet.
- A hátsó kerék tapadásának növelése érdekében könyökével támaszkodjon az ülésre, és helyezzen rá súlyt.
- Az alkalmazás segítségével akár 6 km/h-ra is beállíthatja a pedálozási sebességet.
- Minél meredekebb az emelkedés, annál jobb, ha alacsonyabb sebességfokozatot használunk a kerékpár lassításához.
EXIsport tipp:
Próbálja ki a Mondraker teljes felfüggesztésű elektromos hegyikerékpárját . Az ebike egyesíti a nagyobb stabilitást technikai emelkedőkön és egyenetlen terepen jobb tapadással és irányíthatósággal. Zero Suspension System technológiával rendelkezik, amelynek a következő fő előnyei vannak:
- nulla teljesítményveszteség
- nulla pedál visszarúgás
- kiválóan képes elnyelni bármilyen típusú egyenetlenséget
5. Vezetés egyenetlen terepen anélkül, hogy akadályba ütközne a talajon
Ha egyenetlen terepen halad át, például ledőlt köveken vagy magas gyökereken, fennáll a veszélye, hogy a talajon akadályba ütközik . A pedálkattintással járó trükknek köszönhetően az elektromos kerékpár elegendő lendületet ad ahhoz, hogy egy durva szakaszon áthaladjon anélkül, hogy a hajtókarokat el kellene forgatnia. Csak kattintson a pedálokra, és az e-bike úgy halad előre, mintha normálisan pedálozna.
6. Fenntartja a hátsó kerék tapadását meredek emelkedőkön
Emlékszel arra, hogy megpróbáltál felmászni egy meredek dombra, de a hátsó kereked megcsúszott és elestél? Megakadályozhatja a hátsó kerék megcsúszását, ha visszatolja a súlyát, de ez az első kerék felemelkedését okozza, és ismét elveszíti a koordinációt.
Van egy egyszerű trükk a probléma megoldására. Engedje le a nyerget öt centiméterrel, üljön le, helyezzen súlyt a hátsó kerékre, és használja a hátsó féket . Ez megakadályozza, hogy az első kerék felemelkedjen és a motor teljes erővel működjön. Az e-motorosok ezt a gyakorlatot átvették a gokart-vezetőktől, akik fékeket használnak a hátsó hajtott tengely tapadása fenntartásához. Bár valószínűtlennek hangzik, adj neki egy esélyt, és nézd meg, milyen meglepően működik.
7. Növelje a stabilitást akadályon való áthaladáskor
Akadály áthaladásakor fontos a lehető legnagyobb stabilitás megtartása .
- Mielőtt belépne az akadályba, váltson lábat, és tegye maga elé a másik lábát. Ez azért van így, mert a stabilabb lábad az akadály kritikus pontján lép működésbe, ahol a legnagyobb szükséged van rá.
- Fontos megtalálni a megfelelő ütemet, ami segít átlendülni az akadályon.
- A könnyebb fogaskerekek jobban működnek, mint a nehezebbek.
8. Javítsa a fékezés hatékonyságát
A középső motorral és a vázcsőben lévő akkumulátorral az e-bike nehezebb, mint a hagyományos kerékpár, ami kanyarokban fékezéskor növeli az előremeneti energiafogyasztást .
Ahhoz, hogy biztonságosan kanyarodjon, és ne menjen át egyenesen az íven, jó előre le kell fékeznie, majd fékezés nélkül kell átmennie az íven.
Ezeknek a tippeknek köszönhetően tanácsokat kapott, hogyan élvezheti még jobban az e-biciklizést. Most már csak rajtad múlik, hogy teljes mértékben kihasználod-e őket. Ne féljen új útvonalakat kipróbálni, felfedezni a rejtett zugokat, és inspirálni szeretteit.
Szerző: Gabriel Galeštok